viernes, 16 de noviembre de 2012

Conferència Jaume Cela

Avui ha acabat la Setmana d'Activitats Extraòrdinaries amb dues activitats, que explicaré en dues entrades diferents.


La primera ha sigut una conferència de Jaume Cela sobre El mestre del futur

Jaume Cela és mestre a Bellaterra i pedagog. Amés, és escriptor de novel·les destinades a públic infantil i juvenil i ha publicat diversos llibres de divulgació pedagògica. 

Va ser premiat amb El premi Rosa Sensat de Pedagogia l'any 1992 i amb la Creu de Sant Jordi l'any 2008, amés de molts altres premis per les seves publicacions infantils i juvenils.

Jaume Cela, a la conferència, ha parlat sobre l'educació. Segons ell, els nens d'avui en dia tenen agendes repletes d'activitats imposades pels propis pares per tal que no tinguin temps per avorrir-se, i això és un error, ja que els nens necessiten fer-ho, és en aquest moment quan troben les activitats que els motiven durant el seu creixement o potser durant tota la vida. Segons Jaume Cela, "Avorrir-se és bo, els infants han de perdre temps per després guanyar-lo". Però, molts pares a vegades necessiten temps per ells mateixos i per això fan que els seus fills facin una activitat rere l'altra. Per remarcar aquesta opinió, fa servir la frase de Mafalda "Per què quan els pares estan cansats ens envien a dormir als nens?".

També va parlar sobre com influeixen les tecnologies sobre l'educació en l'actualitat, ja que molts nens estan patint una acceleració de les tecnologies que els hi està robant la infantesa. Molts, passen més estona jugant amb videojocs que no amb altres nens. La tecnologia ens està canviant la manera de veure el món i moltes escoles estan intentant trobar la raó d'això, per exemple preguntant-se si la millor manera de llegir és sobre paper o sobre una pantalla. 

Per últim, va fer un llistat de verbs que descriuen una bona forma d'educar als infants. Entre aquests verbs hi havia acollir, ja que hem d'estimar a totes les criatures en la seva singularitat, és a dir, tal com són; Donar estabilitat emocional, un nen ha de saber que és estimat pel seu mestre; Esforçar-se; Motivar el coneixement dels alumnes; Escoltar, refer la nostra experiència a partir del que ens diu l'altre; Ajudar a preguntar, l'escola és el lloc on es va a formular preguntes; Donar autonomia als nens; Confiar; Tenir sentit de l'humor.



Fotografia extreta de http://www.escriptors.cat/autors/celaj/

No hay comentarios:

Publicar un comentario