domingo, 14 de octubre de 2012

Activitat: Analitzar blocs educatius

L’activitat proposada a classe de GTIC consisteix en analitzar una sèrie de blocs educatius i fer-ne una reflexió, a partir de la lectura del llibre:

Balagué Puxan, F., & Zayas, F. (2008) Usos educatius dels blogs. Recursos, orientacions i experiències per a docents. (1ª en llengua catalana ed.) Barcelona: Ed: UOC.

El bloc que jo he analitzat és el següent: 
http://blocs.xtec.cat/infantslacucafera/

Es tracta d’un bloc de centre, ja que és com una revista digital que dóna informació i opinió i mostra arxius multimèdia, que pertany a una llar d’infants que es diu La Cuca Fera. Al bloc podem trobar informació, en diferents apartats, de les classes de l’escola (Els cargols, Les formigues, Els núvols i El sol) proporcionada per la tutora de cada una d’elles.

Les entrades d’aquest bloc estan escrites amb lletres negres sobre un fons blanc -cosa que facilita la seva lectura- amb un títol i enllaços a color, per tal de ressaltar-los. Disposen d’informacions textuals acompanyades d’arxius multimèdia -com vídeos penjats també a Youtube i fotografies penjades a Picassa, així els familiars es poden descarregar les que vulguin- que mostren les activitats que es realitzen a les aules o a l’escola en general. La primera entrada va ser la presentació del bloc, i a partir de llavors les tutores han estat donant informació sobre les activitats que van fent a classe i sobre els alumnes. Les entrades d’aquest bloc no disposen d’etiquetes, però estan classificades per categories.
La informació del bloc va principalment destinada als pares o familiars dels alumnes. A més, poden interactuar, ja que tenen la possibilitat de deixar comentaris a les entrades i a un espai anomenat Espai Cuca Fera.

Aquest bloc està creat des de Xtec Blocs, que utilitza com a plataforma Wordpress. La seva estructura es basa en un tauler on es troba la informació principal com les entrades, els comentaris, enllaços... A la dreta hi trobem una sidebar, que és l’espai on es troben els gadgets. En aquest cas veiem que inclou un rellotge, un calendari, la llista d’arxius que podem trobar al bloc, ordenats per data, i un blocroll, és a dir, la llista de blocs o d’enllaços que segueixen des del bloc de La Cuca Fera.

Des d’aquest bloc s’hi treballen competències associades a la comunicació lingüística, ja que cada entrada té petits textos que han d’estar correctament escrits, adequant-se al propòsit del bloc, i comentaris dels lectors; a la societat i la ciutadania, ja que està destinat a informar sobre un tema social, com és l’escola. També s’hi treballa el tractament de la informació i la competència digital.

Com a reflexió sobre aquesta tasca puc dir que abans de fer-la veia els blocs d’una forma superficial, sense parar-me a observar cada una de les parts que el formen, ja que tampoc coneixia gaire sobre la formació d’aquests. Ara que ja disposo d’un i començo a aprendre a moure’m dins d’aquest món, podré gaudir molt més d’ells i entendre el seu funcionament.




Bibliografia:  - Balagué Puxan, F., & Zayas, F. (2008) Usos educatius dels blogs. Recursos, orientacions i    
                      experiències per a docents. (1ª en llengua catalana ed.) Barcelona: Ed: UOC.
                     - Viquipèdia

No hay comentarios:

Publicar un comentario