jueves, 6 de diciembre de 2012

El racó de música

Dins d'una aula hi ha diferents espais dedicats a diferents àmbits com la lectura, la cuina, la construcció o la música, entre d'altres, que s'anomenen racons. Aquests espais estan destinats a què els nens experimentin i es reforcin. Els racons atenen la diversitat, els mestres donen llibertat a què cada nen vagi al seu ritme, ja siguin lents o ràpids. Els nens poden accedir-hi de forma lliure, treballant així la seva autonomia, tot i que a vegades va bé que hi hagi un guia que observi i que de tant en tant, doni alguna instrucció. El mestre també fa funció d'observador, per tal de saber quin racó els hi agrada més als nens, què els hi crida més l'atenció... És una bona manera de conèixer els seus alumnes i les seves necessitats i deficiències.

A l'hora de fer racons s'ha de triar bé l'espai, l'edat dels nens i el material que s'utilitzarà i han d'estar ben assenyalats perquè puguin ser ben identificats. Però, sobretot, cada racó haurà de tenir uns objectius que els nens hauran d'assolir. 

En aquesta entrada del meu bloc em dedicaré a parlar d'el racó de música. Aquest es fa dins l'aula comuna i no a l'aula de música, per així crear un treball en equip entre l'especialista i el mestre. A continuació plantejaré exemples de diferents activitats que es poden posar sobre el racó de música:

  • Cançons: Es pot crear un cançoner amb totes les cançons que s'han anat treballant a classe durant tot el curs. Aquest cançoner pot anar a casa de les famílies, perquè els pares vegin què s'està treballant a l'aula o també es pot penjar a internet. 
  • Audicions: Es pot penjar una fotografia d'un compositor i un CD amb música d'aquest. També es poden penjar imatges de diferents figures musicals, tot depenent del que es vulgui treballar.
  • Material sonor: Objectes que facin soroll o que no el facin (per treballar el silenci), instruments fets a mà i d'altres ja existents.
  • Dansa: Imatges o dibuixos de diferents danses que poden anar acompanyats de les partitures i les cançons que es ballen i, fins i tot, amb el material que es fa servir a la dansa i la roba.
A partir d'aquesta informació, a classe de música ens van demanar que per grups creessim un racó de música. Seguidament, penjaré les activitats que vam voler que es desenvolupessin en el nostre racó. 

El racó de música pdf


I a continuació, posaré una fotografia del nostre racó on es poden veure les partitures de les cançons, els instruments fets a mà, el memory, els materials de les danses i totes les altres activitats esmentades anteriorment.


No hay comentarios:

Publicar un comentario